ورق های مشبک

زمان خواندن : 8 دقیقه

4.5/5

ورق مشبک چیست؟

ورق مشبک دارای انواع مختلفی است که یکی از پرکاربردترین آن ها ورق مشبک پانچ می باشد. ورق مشبک پانچ یکی از متنوع ترین مصالحی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق از جنس فلز می باشد و کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد.

یکی از مهم ترین دلایلی که منجر شده این محصول کاربرد بسیار زیادی در صنعت داشته باشد، جنس آن است که از استیل است. برای بار اول ورق های مشبک به صورت ساده تولید می شود و پس از آن حالت های دایره، مربع، لوزی، ستاره و… روی آن ایجاد می شود. البته پر مصرف ترین ورق های مشبک مربوط به دایره ای آن می باشد.

ورق های مشبک معمولا با نام های متفاوتی شناخته می شوند که از جمله آن ها می توانیم به ورق فلزی، گالوانیزه، استیل ضد زنگ، صفحه آلومینیومی اشاره کنیم. این ورق ها به دلیل طراحی که دارند در موارد متنوعی قابل استفاده هستند. علاوه بر اینکه در ساختمان سازی از آن ها استفاده می شود در هنرهای تزئینی نیز کاربرد چشم گیری دارد.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که می توانیم درمورد این ورق ها به آن اشاره کنیم، سبکی و قیمت پایین آن است. در کنار این موضوع می توان گفت که این ورق ها می توانند وزن بالایی را تحمل کنند و برای رنگ آمیزی راحتی بسیار زیادی دارند. یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به فروش بالای این محصول شده است، تنوع آن در طرح و رنگ است.

انواع ورق های مشبک