فنس چمنی

زمان خواندن : 18 دقیقه

4.5/5

فنس چمنی یا فنس سبز چیست؟

فنس های چمنی از ترکیب مفتول های فولادی فنس یا تور حصاری است که در ترکیب با بافت زیبای چمن مصنوعی جذابیت را به محیط هدیه می دهد. زیباسازی محل زندگی از سری علایق همیشگی انسان ها بوده است.امنیت یک محوطه از اهمیت بالایی برخوردار است. در گذشته از فنس های فلزی و معمولی برای حفظ امنیت استفاده میشد که زیبایی نداشتند و برای محیط های مسکونی استففاده نمی شدند. به همین دلیل استفاده از آنها کاهش یافت و فنس های چمنی توانستند جایگزینی مناسب و زیبا برای آن ها باشند.

فنس چمنی یک وسیله برای زیبا کردن محیط   داخلی و بیرونی منازل است که احساس آرامس و لذت بخشی را القا می کند. استغاده از چمن مصنوعی هم به میزان کاشت گیاهان زیبایی و حس خوبی دارد. امروزه برای تولید فنس چمنی از چمن مصنوعی به جا چمن واقعی استفاده می کنند که همان زیبایی ا دارد ولی ماندگاری آن مدت زمان بالاتری را شامل می شود. استفاده از چمن های مصنوعی دارای مزایای فراوانی است که در ادامه به آنها پرداخته ایم..

1- ماندگاری بالا: اگر در خرید فنس چمنی خود دقت کنید و جنس آن مرغوب و استاندارد باشد می توانید در مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید و از زیبایی آن نیز لذت ببرید.

2- تامین امنیت مناطق محصور شده: استفاده از این محصول می تواند سبب ایجاد فضای خصوصی زیبایی برای شما باشد. فنس چمنی مناسب ترین گزینه برای جداسازی محل زندگی نسبت به دیوارکشی می باشد.

3- سازگار با محیط زیست: مزیت اصلی چمن مصنوعی به نسبت چمن طبیعی عدم نیاز آبیاری است که سبب صرفه جویی در آب می شود و هزینه های شما نیز  کاهش می یابد.

4- مقرون به صرفه بودن: از مهمترین مزیت های استفاده از فنس چمنی این است که نیازی به پرداخت هزینه های سنگین برای نگهداری از آن نیست.

5- نصب آسان: از دیگر مزیت های استفاده از فنس چمنی نصب آسان آن است.

کاربرد های فنس چمنی:

  • تامین امنیت و زیبایی منازل
  • استفاده در محیط های تجاری
  • کاربرد در زیبایی و تبلیغاتی
  • استفاده در پارک ها
  • کار آمد در زمین های بازی

 

اگر در هنگام خرید توجه کنید ممکن است پس از مدتی فنس زنگ بزند و یا تخریب شود. با اینکه چمن مصنوعی نسبت به چمن واقعی نیاز به نگهداری خاصی ندارد اما نباید نظافت آن را از یاد ببرید. این محصول به سبب داشتن چمن های مصنوعی و زیبایی بیشتری که دارد قیمتی بالاتر از فنس های معمولی دارد که اگر به دنبال زیبایی در کنار امنیت هستید این محصول به شما پیشنهاد می شود.

برای نصب این محصول ابتدا باید  در فاصله ی یک متری زمین پایه ی فنس را نصب کنید و سپس به راحتی فنس چمنی را به آن متصل کنید و به محصور کشی بپردازید. در زوش تولید فنس چمنی از الیاف و pvc مرغوب استفاده شده که در برابر اشعه خورشیدی و گرما و رطوبت مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد. پس از نصب این محصول می توانید از زیبایی آن لذت ببرید.

انتخاب بهترین فنس چمنی

فنس­های چمنی جدای از کاربرد اصلی­شان یعنی جدا کردن دو بخش یک محیط از یکدیگر، باعث زیباسازی و سرسبزی هر دو بخش خواهد شد. در واقع فنس چمنی با کاربرد فوق­العاده‌ای که دارد امروزه مورد توجه بسیاری از افراد که می­خواهند علاوه بر ابزاری برای جداسازی محیط، به زیبایی آنجا بیفزایند قرار گرفته است. این فنس‌ها که تلفیقی از فنس فلزی و الیافی به شکل برگ و سبز رنگ هستند، برای محصور کردن بخشی از فضای یک محیط نیز استفاده می­شوند. زیبایی خیره کننده فنس­های فلزی چمنی باعث شده تا اولین گزینه برای انتخاب فنس­های مختلف قرار بگیرند. در ادامه در مورد این فنس سبز بیشتر صحبت می­کنیم و نکاتی را در مورد اجرا فنس و نصب آن در فضاهای مختلف ذکر خواهیم کرد. همراه ما باشید.

مشخصات فنس چمنی

مهمترین ویژگی که فنس­های چمنی را نسبت به سایر فنس­ها متمایز می­سازد، جذابیت ظاهری فوق­العاده­ایست که دارد. این فنس برای محیط­های مختلفی از جمله پشت بام، ویلا و باغ ویلاها، دیوار کشی زمین، بالکن، پارتیشن­بندی و تزئین و نمای دیوار کاربرد دارد و می­توان در این محیط­ها با استفاده از این نوع فنس، هم به اهداف خود رسید و هم باعث زیبایی بیشتر آن جا شد.

استفاده از الیاف

ساخت فنس چمنی با سایر فنس­ها تفاوت چندانی ندارد. این فنس تنها تفاوتی که با سایر فنس­ها دارد این است که در زمان تولید، الیافی به شکل برگ چمن به مفتول­های آن  متصل می­شوند و یا به طور دقیق تر بگوییم، الیاف به دور مفتول­ها پیچانده می­شوند. بعد از اینکه الیاف به مفتول­ها متصل شدند، مفتول­های آماده شده در دستگاه فنس بافی قرار خواهند گرفت و در نهایت فنس چمنی تولید خواهد شد.

ماهیت فلزی

این فنس­ها به دلیل ماهیت فلزی که دارند امکان عبور را سخت کرده و رد شدن از آن‌ها به راحتی امکان­پذیر نخواهد بود. این فنس­ها این امکان را می­دهند که سمت دیگرشان دیده نشده و از دید افراد پنهان بماند. یعنی اگر شما در طرفی از فنس قرار گرفته باشید، نمی­توانید طرف دیگر دیواره فنس چمنی را مشاهده کنید که این ویژگی جذابی از این محصول به شمار می­آید. به واسطه فنس­های چمنی در واقع شما می­توانید دو محیط مجزا را تدارک ببینید که این با ساخت دیوارهای آجری و … مسئله­ای زمان گیر، انرژی بر و بسیار سخت­تر است.

کاربرد های فنس چمنی

همانطور که گفتیم، از فنس­های چمنی در محیط­های مختلفی استفاده می­شود. در ادامه در مورد این محیط­ها و کاربرد فنس چمنی در آن‌ها بیشتر توضیح می­دهیم.

  • فنس­ های چمنی در باغ و باغ ویلا: بسیاری از ویلاها دیوارهای مشترک با یکدیگر داشته و یا دیوارشان رو به کوچه و خیابان است. قسمت بالای دیوارهای باغ و با ویلاها معمولا با نرده­های فلزی ساخته می­شود که اگر فنس­های چمنی را روی این نرده­ها به کار ببرید، زیبایی منحصر به فرد به باغ و باغ ویلا شما خواهد داد.
  • فنس­ های چمنی و دیوارکشی زمین: اگر زمینی دارید که کسی در آنجا سکونت ندارد، می­توانید برای حصارکشی از فنس­های چمنی استفاده کنید. فنس­های چمنی علاوه بر جداسازی زمین، باعث به وجود آمدن زیبایی خیره­کننده­ای هم می­شوند.
  • فنس­ های چمنی و بالکن­ ها: با فنس سبز یا همان فنس چمنی می­توانید به نرده­های بالکن­ها زیبایی دو چندانی ببخشید. این کار باعث می­شود که نمای بالکن هم از درون ساختمان و هم از محیط بیرونی­اش زیبا و خاص به نظر برسد.
  • فنس ­های چمنی و پشت­ بام: اگر می­خواهید اقدام به پوشش­دهی فضای درون پشت­بام ساختمان­تان کنید، چرا از فنس­های چمنی که زیبایی را هم به ارمغان می­آورند استفاده نکنید؟ در نصب فنس چمنی در پشت­بام باید به فکر مقاومت آن هم بود.
  • فنس ­های چمنی و پارتیشن بندی: استفاده از پارتیشن های آماده هزینه­بر بوده و علاوه بر قیمت بالا زیبایی چندانی هم ندارند. با فنس چمنی می­توانید با قیمتی کم پارتیشن­هایی با زیبایی دو چندان به وجود آورید.
  • فنس های چمنی و تزئین نمای دیوار: برای ترمیم دیوارهای کهنه و با طراحی نازیبا، لازم نیست حتما آن را رنگ کرده یا بازسازی کنید. کافیست از فنس چمنی برای آن جا استفاده کنید که زیبایی آنجا را دو برابر خواهد کرد.

قیمت فنس چمنی

فنس­های چمنی قیمتی نسبتا بالاتر از فنس­های عادی و معمولی دارند اما با این حال زیبایی و کیفیت­شان فوق­العاده است. این فنس­ها مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی دارند و گزینه­ای مناسب برای استفاده در محیط­های مختلف می­باشند. این فنس­ها نسبت به سایر شیوه­های حصارکشی قیمتی پایین­تر داشته و انتخابی معقولانه و مناسب برای افراد شناخته می­شوند.

اگر می­خواهید محیطی زیبا با قیمتی مناسب و مقطوع را برای خود به ارمغان آورید، می­توانید از فنس­های چمنی استفاده کنید.

خرید فنس چمنی

اغلب مدل­های مختلف فنس چمنی در اندازه شبکه فنس­شان که چشمه نامیده می­شود، دسته­بندی می­شود. دو نوع فنس چمنی که به نام­های فنس چمنی چشمه 4 و فنس چمنی چشمه 5 شناخته می­شوند، در سطح بازار برای خرید وجود دارند. منظور از فنس­های چمنی چشمه 4 یا 5 این می‌باشد که شبکه فلزی آن‌ها در ابعاد 4 در 4 یا 5 در 5 ساخته شده است.

شما می­توانید بسته به متراژی که نیاز دارید، این مدل از فنس­ها را از مراکز خرید تهیه کرده و برای محیط­هایی که از آن اسم بردیم یا اهداف خودتان استفاده کنید. این فنس­ها قابلیت این را دارند که در هر محیطی برای حصارکشی و ایجاد فنس استفاده شوند. قیمت مناسب­تر این نوع از فنس­ها نسبت به سایر شیوه­های حصارکشی آن‌ها را به گزینه­ای فوق­العاده برای خرید فنس تبدیل کرده است.

اجرا فنس سبز چمنی، محیط زیبا، حصارسازی مطمئن

با استفاده از فنس سبز چمنی می­توانید حصارکشی مطمئنی برای محیط داشته باشید به گونه­ای که عبور از آن سخت باشد و علاوه بر این زیبایی محیط را هم تضمین کنید. امروزه افراد بیشتر از هر چیز به زیبایی و دکوراسیون جذاب اهمیت می­دهند و اجرا فنس سبز می­تواند گزینه­ای فوق­العاده برای این موضوع باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد فنس چمنی می­توانید با کارشناسان اجرای آن تماس گرفته و مشاوره بگیرید. کارشناسان تمام تلاش­شان را می­کنند تا هر نوع سوال شما را پاسخ داده و همچنین فنس­هایی با اندازه مشخص و قیمتی مقطوع را با توجه به محیطی که می­خواهید از فنس­ها در آنجا استفاده کنید، در اختیارتان برای خرید بگذارند و نیازتان را به طور کامل برطرف کنند.

برای حفظ امنیت اطراف باغ، ویلا و حیاط خانه می توان از حفاظ ها و فنس های فلزی استفاده کرد. اما امروزه فنس های جدید و بروزی طراحی و تولید شده اند که به فنس چمنی معروفند و علاوه بر تامین امنیت محیط زندگی شما جلوه زیبایی نیز به اطرافتان خواهند بخشید. فنس چمنی با برخورداری از رنگ زیبای سبز باعث آرامش بیشتر محیط شده و به دلیل آن که به رنگ سبز طبیعی تولید شده اند استفاده همیشگی از آن ها جذاب بوده و شما را دلزده نخواهد کرد.

فنس چمنی از جنس فلز گالوانیزه 6.3 و به صورت مفتولی تولید شده است و سپس این مفتول ها به یکدیگر بافته شده اند به طوری که هر یک از چشمه های این فنس 5 سانتی متر در نظر گرفته شده است.

اما طراحی و ساخت این فنس ها به همین مفتول ها خلاصه نمی شود. در ساختار این نوع از فنس ها چمن هایی مصنوعی به کار رفته که به همین دلیل به فنس چمنی معروف شده است. چمن هایی که در ساخت این نوع از حفاظ ها به کار رفته اند کمک می کنند تا داخل حیاط و باغ شما دید بسیار کمتری داشته باشد و به راحتی استتار شود.